سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بررسی کفش رانینگ نایک ایر زوم پگاسوس 34

سری ایر زوم پگاسوس 34 یکی از مدل‌های نایک است که با یک هزینه مناسب، کیفیتی بادوام و قابل اطمینان را در اختیار شما می‌گذارد. اگر به دنبال کفش پیاده روی بادوام، با ظاهری خوب و زیبا هستید، قطعا از خرید ایر زوم 34 پشیمان نخواهید شد.

مزایا:

  • استفاده از فلای‌وایر برای محافظت از پا
  • استفاده از پلاستیک با کیفیت در زیر محصول
  • کیفیت تقریبا با دوام

معایب:

  • گیر کردن سنگ ریزه در زیر پا
  • جنس کفی سخت‌تر از مدل‌های قبلی‌ است

ایر‌ زوم پگاسوس 34 را می‌توانیم یک کفش همه‌فن‌حریف بنامیم. محصولی با طراحی مناسب برای رانینگ با هزینه‌ معقول.

وزن کلی سایز 10 مردانه این محصول حدود 294 گرم است که می‌توان آن را جزو کفش‌های سبک به حساب آورد.

این مدل و مدل‌های مشابه جزو بهترین و تخصصی ترین کفش‌های رانینگ نیستند، اما قابلیت‌هایی دارند که برای تقریبا همه مصرف‌کننده های متوسط کفش‌هایی مناسب و قابل استفاده باشند.

همان‌طور که از نامش پیداست، این مدل تنها مدل دارای کیسه‌های هوا می‌باشد.

در ادامه همراه ما باشید تا یک بررسی دقیق تر و بهتر از این محصول زیبا داشته باشیم.

نگاه اجمالی به نایک ایر زوم پگاسوس 34

خط تولید سری پگاسوس در کارخانه نایک حالا حدود 35 سال سابقه دارد و از قدیمی‌ترین و باسابقه‌ترین سری‌هاست.

در خود همین کارخانه و حتی کارخانه‌های دیگر به ندرت می‌توانید سری‌هایی را پیدا کنید که سابقه‌ای این‌طور طولانی داشته باشند؛ پس می‌توانیم نتیجه بگیریم که پگاسوس محبوب طیف وسیعی از دوندگان و ورزشکاران است.

ایده اصلی طراحی این سری از محصولات، نیاز به تولید کفش‌هایی مقرون به صرفه و بادوام برای دوندگان بود تا بتوانند با استفاده از آن، قابلیت‌های محصولات حرفه‌ای‌تر و گران‌تر را هم داشته باشند.

این کفش‌ها شاید قابلیت‌ و کیفیت LauraEpic Flyknit، یا این که طراحی نفس‌گیر و خیره‌کننده Zoom Vaporfly Elite را نداشته باشد، اما در عوض با این هدف طراحی شده که قابلیت‌های تست‌ شده و امتحان‌پس‌داده‌ی نایک را در اختیار عموم استفاده کننده‌ها و بخصوص دونده‌ها قرار دهد.

مدل قبلی سری ایر زوم پگاسوس حدود 310 گرم وزن داشت که با توجه به وزن 294 گرمی مدل جدید، تا حدی بهتر است.

از لحاظ ظاهری، این مدل شکل و فرم مدل قبلی را حفظ کرده با این تفاوت که نقش و نگار های کلی روی بوت مردانه فرق کرده است. همچنین درز‌ها و سوراخ‌های روی توری بیشتر هستند، و در کناره‌ها از فلای‌وایر بیشتری استفاده شده.

قسمت تخت پگاسوس 34

بهترین روش برای شناسایی پگاسوس 34 با نگاه کردن به زیر آن است. همان طور که در تصویر زیر می‌بینید، طرح و فرم کلی نایک در طراحی زیره محصولات این‌‌جا نیز رعایت شده است.‌

air zoom pegasus 34

گویا در نایک همه بر این باورند که تا چیزی خراب نشده، آن را تعمیر نکن. این طرح نیز تا به اینجا با انتقاد زیادی همراه نبوده و استفاده کننده‌ها را راضی کرده، پس نایک دست به آن نمی‌زند.

این طرح، در عین مقاومت بخشیدن به کفش، آنرا سبک نیز کرده است. نه در حدی که مقاومت استثنایی داشته باشد و نه در حدی که سبک تر از پر قو باشد؛ دقیقا میانه این دو.

یک لایه بالاتر از این زیره، یک فوم با کیفیت و هم‌چنین کیسه‌های ایر زوم در قسمت جلو و پاشنه قرار دارند.

فوم استفاده شده در این مدل Cushlon نام دارد و یک مدل بالاتر از محصولات قبلی به نام Phylon است که می‌تواند وزن کم‌تر و انعطاف پذیری بیشتری داشته باشد.

کیسه هوای ایر زوم هم لایه کوچکی از هواست که در زیر پاشنه و پنجه شما قرار می‌گیرد تا تجربه نرم تری از دویدن و راه رفتن با این محصول داشته باشید و همچنین احساس سبکی بکنید. هنگام پوشیدن این کفش‌ها به هیچ وجه احساس نخواهید کرد که از هوا در آن استفاده شده؛ تنها چیزی که خواهید فهمید، نرم بودن و کیفیت است.

air zoom pegasus 34

قسمت بالایی نایک ایر زوم پگاسوس 34

با یک نگاه ساده به بالای پگاسوس 34 می‌توانید متوجه شوید که هدف اصلی نایک از طراحی این کفش، راحتی و نرم بودن است.

بافت توری استفاده شده روی این محصول کاملا اندازه و مناسب دویدن در مسیر‌های طولانی است. نه قسمت پشتی آن بیش از اندازه بلند است و نه از بغل پای شما را تا قوزک احاطه کرده.

شاید بزرگ ترین مزیت این نوع طراحی این باشد که خواهید توانست بدون نیاز به باز و بسته کردن بند‌ها، به سرعت و به راحتی کفش را بپوشید و در بیاورید.

یک لایه انعطاف پذیر و مقاوم نیز در پشت محصول استفاده شده که یکی از مزیت‌های این مدل است.

air zoom pegasus 34

جمع بندی کلی

در کل، می‌توان گفت استفاده از این محصول به خوبی خواهد توانست طیف وسیعی از دوندگان و ورزشکاران را راضی کند.

شاید یک سری ایرادات جرئی و کم اهمیت داشته باشد که قابل چشم پوشی است. مثلا این که امکان گیر کردن سنک‌ریزه در لا‌به‌لای زیره وجود دارد.

اما در کل نایک با معرفی این محصول موفق شده یک سری از امتحان‌پس‌داده‌ترین قابلیت‌ها و امکانات را در قالب یک بوت زنانه با قیمت مناسب در اختیار عموم مصرف کننده ها، از دونده‌های حرفه‌ای گرفته تا شهروندان و ورزشکاران عادی قرار دهد.